Medewerker marketing & communicatie

Solliciteer nu

Ben jij een gedreven en ervaren marketeer met een hart voor kunst en cultuur? Werk jij graag in een diverse en dynamische organisatie? En hou je van meerstemmig en grensverleggend theater, Rotterdam, hard werken en hard lachen? Dan zoeken we jou!

 Medewerker marketing & communicatie

Omvang: 24 uur per week

Theater Rotterdam

Theater Rotterdam is een van de grote theaterinstellingen in Nederland. Wij maken theater, tonen theater, geven nieuwe makers de ruimte om zich te ontwikkelen en maken programma’s gericht op specifieke publieksgroepen en communities. Bij ons komen diverse stemmen, perspectieven, theatervormen en talen samen. Door onze koers van meerstemmigheid en urgentie, bouwen we aan een toekomstbestendig theater. Stevig geworteld in thuishaven Rotterdam en met een weidse, internationale blik naar buiten. Bij alles wat we doen, proberen we antwoord te geven op de vraag wat theater kan zijn in deze huidige tijd en hoe we ons publiek daarbij kunnen betrekken.  

Bij Theater Rotterdam streven we naar een werkplek waar diversiteit in de breedste zin wordt omarmd. We nodigen daarom expliciet iedereen uit om te solliciteren, ongeacht je achtergrond, opleiding of ervaring. We zijn ervan overtuigd dat jouw unieke perspectief een waardevolle bijdrage kan leveren aan onze organisatie.  

Over de afdeling marketing & communicatie  

Je komt terecht in een gedreven en gezellig team van ongeveer 15 medewerkers, freelancers en stagiairs, allemaal met hun eigen specialisaties. Samen werken we aan het verbinden van een breed publiek met Theater Rotterdam. We vertellen verhalen, promoten voorstellingen en evenementen en bouwen aan ons merk. 

Over de functie 

Theater Rotterdam maakt diverse thematische programma’s voor specifieke publieksgroepen, zoals Dresi fu yeye en Open Table. Als medewerker marketing & communicatie speel je een belangrijke rol in het bereiken en activeren van relevante doelgroepen en communities voor deze publieksprogramma’s en van een selectie van geprogrammeerde voorstellingen in onze zalen. 

Hoe ziet je dag eruit?

  • Je beheert een portfolio van voorstellingen en door Theater Rotterdam ontwikkelde programma’s waarvoor je met collega’s creatieve en inclusieve campagnes ontwikkelt. 

  • Je werkt samen met andere marketingcollega’s, dramaturgen en programmeurs aan het bekend maken van aanbod en het vertellen van de verhalen hieromheen. 

  • Je draagt bij aan het vergroten van ons bereik onder nieuwe publieksgroepen. 

  • Je inspireert het team met nieuwe ideeën en inzichten. 

  • En natuurlijk bezoek je regelmatig onze voorstellingen in een van onze vijf zalen!  

We zoeken iemand met

  • Zo’n 4 - 5 jaar relevante werkervaring, maar als jouw ervaring anders is en je voelt dat je past, horen we graag van je!  

  • Een talent voor storytelling en het overbrengen van verhalen in diverse media en voor nieuwe publieksgroepen. 

  • Een passie voor theater, creativiteit en een scherp oog voor wat mensen verbindt.  

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en een open, nieuwsgierige houding.  

  • Verbinding met diverse communities, bij voorkeur in Rotterdam. 

  • Een zelfstandige werkhouding, die tegelijkertijd een teamspeler is. 

  • De wil om te leren, om zich te ontwikkelen binnen en buiten het vakgebied. 

We bieden

  • Een dienstverband voor 24 uur en een salaris gebaseerd op schaal 6 van de cao Toneel en Dans. 

  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en training, op maat voor jouw ambities. 

  • De mogelijkheid om gedeeltelijk thuis te werken en een reiskostenvergoeding. 

  • Gratis toegang tot meer dan 450 voorstellingen en evenementen per seizoen. 

  • Twee inspirerende werkplekken in hartje Rotterdam: aan de William Boothlaan en het Schouwburgplein. 

Heb je vragen of wil je meer weten?  

Neem dan gerust contact op met Michael Vogel via michael.vogel@theaterrotterdam.nl of 010 - 40 44 111.

De vacature sluit op zondag 30 november. Gesprekken voor de eerste ronde vinden plaats op 11 december.