Medewerker marketing & communicatie

Solliciteer nu

Medewerker marketing & communicatie

Hoe haal je nieuw publiek over de streep? Hoe zorg je ervoor dat een toneelliefhebber ook eens dans gaat zien? Het zijn vragen waar jij graag je hoofd over breekt. Om daarna al je creativiteit en enthousiasme te verpakken in teksten waar de vonken vanaf vliegen en campagnes om je vingers bij af te likken.

Je schakelt bovendien moeiteloos tussen het bellen met die ene journalist en het uitrollen van de door jou ingekochte media. Alles voor die volle zaal en het verder uitbouwen van het merk Theater Rotterdam.

  Omvang: 32 tot 38 uur

Theater Rotterdam

Theater Rotterdam maakt theater, toont theater en leidt de nieuwste generatie makers op. Op het snijpunt van verschillende genres. Op die manier geeft Theater Rotterdam uitdrukking aan de maatschappelijke en artistieke ontwikkelingen van deze tijd. De voorstellingen worden gemaakt voor podia en locaties in Rotterdam en reizen zowel nationaal als internationaal. Verrassende ideeën, inzichten en innovatieve oplossingen komen bij Theater Rotterdam voort uit een samenspel van culturen, kennis en ervaring. Zij geloven in de kracht en de meerstemmigheid van theater, in nieuwe verhalen vertellen, andere perspectieven bieden en dialoog aanwakkeren.

De afdeling Marketing & Communicatie bestaat uit een enthousiast en dynamisch team van ongeveer 15 medewerkers, freelancers en stagiairs, met ieder een eigen specialisme. De afdeling werkt dagelijks aan het verbinden van mensen aan Theater Rotterdam, is verantwoordelijk voor het vertellen van het merkverhaal van Theater Rotterdam en het promoten en communiceren van voorstellingen, eigen producties, concerten en festivals. Als voorstellingsmarketeer met die superscherpe pen lever je een belangrijke bijdrage aan het vinden en bewaken van de tone of voice en het toegankelijker maken van het theater voor een breder en nieuw publiek.  

Hoe ziet je dag eruit?

  • Je beheert een portfolio aan geprogrammeerde voorstellingen waarvoor je doelgroepen bereikt en activeert.

  • Je schrijft en redigeert voorstellingsteksten en persberichten.
  • Je benadert actief de pers voor uiteenlopende producties en TR nieuws.
  • Je levert input en inspiratie aan collega’s binnen de afdeling, de organisatie en andere theaters.
  • Je bezoekt regelmatig een voorstelling in een van onze vijf zalen. 

We zoeken iemand met

  • Zo’n 4 - 5 jaar relevante werkervaring.
  • Een scherpe pen.
  • Een onbegrensde liefde voor theater.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden.
  • Ervaring met persbenadering.
  • Een zelfstandige houding en creatieve teamplayer.
  • Een hands on mentaliteit, die trends en ontwikkelingen op het gebied van marketing & communicatie volgt. 

De competenties zijn richtlijnen. Heb je andere competenties die jou dé geschikte kandidaat maken? Laat het ons weten. We gaan graag met je aan de slag om de volgende stappen te zetten. 

We bieden

  • Een dienstverband voor 32 tot 38 uur. Salaris gebaseerd op schaal 5 van de cao Toneel en Dans.
  • Ontwikkelmogelijkheden, afgestemd op jouw wensen.
  • De mogelijkheid om deels thuis te werken en een reiskostenvergoeding.
  • Meer dan 450 voorstellingen en projecten per seizoen die je gratis mag bezoeken.
  • Twee creatieve werkplekken; William Boothlaan en aan het Schouwburgplein.

Vragen?

Neem contact op met Michael Vogel via michael.vogel@theaterrotterdam.nl of 010 - 40 44 111.

De vacature sluit op zondag 26 november. Gesprekken voor de 1e ronde vinden plaatsen vanaf donderdag 7 december.