Senior marketeer

Solliciteer nu

Senior marketeer

De afdeling Marketing & Communicatie werkt dagelijks aan het verbinden van theater aan het publiek; kennismaken met onze theatermakers, de voorstellingen (onze eigen producties en de programmering) en onze projecten. Het is onze taak om zoveel mogelijk mensen elkaar en Theater Rotterdam te laten ontmoeten. Het meerstemmige makersensemble van TR vormt het artistieke hart van de organisatie. Het ensemble bestaat uit kernmakers Alida Dors, Erik Whien en Davy Pieters, partners URLAND en Wunderbaum en de nieuwe generatie makers van Productiehuis TR.

Theater Rotterdam produceert en programmeert theater op het snijpunt van verschillende genres en disciplines. Op die manier geven wij uitdrukking aan de maatschappelijke onderwerpen en artistieke ontwikkelingen van deze tijd. Onze voorstellingen worden gemaakt voor podia en locaties in Rotterdam en reizen zowel nationaal als internationaal.

Verrassende ideeën, inzichten en innovatieve oplossingen komen bij Theater Rotterdam voort uit een samenspel van culturen, kennis en ervaring. Wij geloven in de kracht en de meerstemmigheid van theater. In nieuwe verhalen vertellen, andere perspectieven bieden en dialoog aanwakkeren.

We zijn op zoek naar een senior marketeer die onze producties en makers een eigen gezicht geeft. Hierbij ligt de focus op het Productiehuis Theater Rotterdam (TR). Je werkt met een eigenzinnige en gedurfde nieuwe generatie makers in de stad Rotterdam en ontwikkelt de strategie om hen nationaal en internationaal op de kaart te zetten. Je bouwt een netwerk van partners op en positioneert daarmee het Productiehuis TR.

Als senior marketeer ben je onderdeel van het team productie marketeers en werk je nauw samen met de artistiek coördinator en en zakelijk producent van het Productiehuis TR. We werken vanuit en met verschillende perspectieven. Met je collega’s van branding werk je nauw samen om de totale werking van het makershuis op de kaart te zetten. Je bent een nieuwsgierige teamplayer en creatieveling met tomeloze energie.

Wat je doet

  • Je bent de spil tussen de afdeling Marketing & Communicatie en het Artistiek Bureau (makers en Productiehuis TR). Je legt de verbinding en zet je expertise in om de verhalen van makers te communiceren binnen en buiten Rotterdam.

  • Je weet het juiste publiek te vinden door het werk te vertalen in een heldere beeldtaal, vernieuwende campagnes en inhoudelijk spannende content.

  • Je ontwikkelt samen met de andere productie marketeers de strategie om de makers binnen en buiten Rotterdam op de kaart te zetten.

  • Je wint vertrouwen van en begeleidt een theatermaker in het marketing & communicatie proces. 

  • Je bedenkt campagnes en acties die tot resultaten leiden op basis van marketinganalyses. Je produceert content, online en offline middelen die bijdragen aan de positionering van het makershuis en Productiehuis TR. 

  • Je bent de contactpersoon voor de tournee theaters en co producenten. Vanuit je sales gedreven houding lever je hen inspiratie en content om de maker en de voorstelling in hun stad in de markt te zetten.

We vragen

  • Uitstekende communicatie vaardigheden met kennis van het (culturele) publiek.

  • Een flexibele aanpakker, die nieuwsgierig is naar een nieuwe generatie makers.

  • Een zelfstandige ondernemende teamplayer.

  • Een commerciële drive met een flinke dosis creativiteit.

  • Gedegen kennis van Office, CMS, Wordpress en basiskennis van Adobe.

  • HBO werk- en denkniveau en minimaal 3 jaar relevante werkervaring.

We bieden

  • Salaris gebaseerd op schaal 6 van de cao Toneel en Dans of freelance mogelijkheid. 
  • Meer dan 450 voorstellingen en projecten per seizoen die je gratis mag bezoeken.
  • Twee creatieve werkplekken in Rotterdam; de William Boothlaan en het Schouwburgplein.
  • Een baan bij een vernieuwende theaterorganisatie met spannende en talentvolle makers, internationale programmering en verdiepende programma’s.

Vragen?

Voor vragen kun je je richten tot Merel Hoestlandt (Hoofd Marketing & Communicatie) door te mailen naar merel.hoestlandt@theaterrotterdam.nl of te bellen naar 010 40 44 111.

Je sollicitatie ontvangen we graag uiterlijk zaterdag 22 januari 2022.

De eerste ronde gesprekken vinden plaats op donderdag 27 januari 2022.



#theaterrotterdam