Stagiair(e) Marketing en Communicatie

Solliciteer nu

Stagiair(e) Marketing en Communicatie

Werk jij graag in een dynamische omgeving waar je veel kunt leren en ontdekken? Vind je het leuk om mee te werken aan de promotie van toonaangevende voorstellingen en events? En heb je een hart voor theater, kunst en cultuur? Kom dan stagelopen op de afdeling Marketing & Communicatie van Theater Rotterdam.

 

Stageperiode: september 2025 t/m januari 2026 (fulltime)

Over Theater Rotterdam

Theater Rotterdam is een van de grote theaterinstellingen in Nederland. Wij maken theater, tonen theater en geven nieuwe makers de ruimte om zich te ontwikkelen. Bij ons komen diverse stemmen, perspectieven, theatervormen en talen samen. Door onze koers van meerstemmigheid en urgentie, bouwen we aan een toekomstbestendig theater. Stevig geworteld in thuishaven Rotterdam en met een weidse, internationale blik naar buiten. Bij alles wat we doen, proberen we antwoord te geven op de vraag wat theater kan zijn in deze huidige tijd en hoe we ons publiek daarbij kunnen betrekken.   

Het succes van onze organisatie staat of valt met de kwaliteit van onze medewerkers en de ideeën die zij hebben. Wij geloven in crew mentality; een filosofie die uitgaat van gelijkwaardige samenwerking. Want verrassende inzichten en innovatieve oplossingen komen bij ons voort uit een samenspel van culturen, kennis en ervaring. Wij bieden gelijke kansen voor iedereen en willen een open organisatie zijn waar mensen zich prettig en veilig voelen. Waar oudere collega’s kennis delen met jongere collega’s én andersom. Each one teach one.

Over de afdeling marketing & communicatie 

Je komt terecht in een gedreven en gezellig team van ongeveer 14 medewerkers en freelancers, allemaal met hun eigen specialisaties. Samen werken we aan het verbinden van een breed publiek met Theater Rotterdam. We vertellen verhalen, promoten voorstellingen en evenementen, en bouwen aan ons merk.

Wat je doet

Als stagiair(e) Marketing & Communicatie werk je mee op de afdeling en ondersteun je het team op verschillende vlakken. Je krijgt een breed pakket aan taken, werkzaamheden en verantwoordelijkheden, denk hierbij aan:

  • Schrijven van wervende teksten voor verschillende online en offline kanalen en middelen

  • Meedenken, uitvoeren en analyseren van campagnes

  • Opstellen van digitale nieuwsbrieven en andere mailings

  • Opstellen en opmaken van social media-berichten

  • Beheren en verspreiden van posters en flyers

  • Contact onderhouden met gezelschappen en andere externe partijen

  • Bijhouden van recensies, artikelen en andere media-aandacht

Uiteraard kan het takenpakket aangepast worden om jouw persoonlijke leerdoelen te behalen.

Wat we vragen

  • Je bent een enthousiaste student die affiniteit heeft met kunst en cultuur

  • Je volgt een opleiding op MBO-, HBO- of WO-niveau, het liefst in de richting van marketing en communicatie

  • Je bent een creatieve aanpakker en zelfstandige werker

  • Je hebt ervaring met het schrijven van (web)teksten

  • Je vindt het leuk om ’s avonds voorstellingen te bezoeken

  • Je bent handig met de computer, social media en beheerst minimaal Microsoft Office

  • Je bent minimaal 5 maanden beschikbaar

De competenties zijn richtlijnen. Heb je andere competenties die jou dé geschikte kandidaat maken? Laat je dan niet tegenhouden om je aan te melden!

Wat we bieden

  •  Een kans om relevante werkervaring op te doen bij een grote organisatie binnen de cultuursector.

  • Een diverse, dynamische werkplek waar geen dag hetzelfde is en waar je samenwerkt met leuke collega’s en een grote groep makers, gezelschappen en andere creatievelingen.

  • Gratis toegang tot voorstellingen en evenementen

  • Een stagevergoeding van € 375 bruto per maand (bij vijf volledige stagedagen per week)

Geïnteresseerd?

Je sollicitatie ontvangen we graag uiterlijk zondag 22 juni 2025. In de week daaropvolgend plannen we de gesprekken in.

Voor vragen kun je je richten tot Clint van der Hartt via clint.vanderhartt@theaterrotterdam.nl