Stagiair(e) Social Media

Solliciteer nu

Stagiair(e) Social Media

Ben jij op zoek naar een creatieve, gezellige en leerzame stageplek op het gebied van social media? Dan hebben wij vanaf september dé stageplek voor jou. De afdeling Marketing & Communicatie werkt dagelijks aan het verbinden van publiek aan Theater Rotterdam (TR). Onze verschillende social media kanalen op Instagram, Facebook, LinkedIn, en binnenkort TikTok spelen hier een belangrijke rol in. We zoeken per september een enthousiaste stagiair die content kan maken en plaatsen op onze social media kanalen.

Stageperiode: september 2022 t/m januari 2023 (fulltime)

Theater Rotterdam

Theater Rotterdam produceert en programmeert interdisciplinair theater op het snijpunt van verschillende genres. Op die manier geven wij uitdrukking aan de maatschappelijke en artistieke ontwikkelingen van deze tijd. Onze voorstellingen worden gemaakt voor podia en locaties in Rotterdam en reizen zowel nationaal als internationaal.

De afdeling Marketing & Communicatie bestaat uit een enthousiast en dynamisch team van ongeveer 13 medewerkers en freelancers, met ieder een eigen specialisme. Aan het hoofd staat een manager Marketing & Communicatie. De afdeling werkt dagelijks aan het verbinden van mensen aan Theater Rotterdam, is verantwoordelijk voor het vertellen van het verhaal van Theater Rotterdam en het promoten en communiceren van voorstellingen, eigen producties, concerten en festivals.

Wat je doet

    Samen met de social media manager en content strateeg ben je verantwoordelijk voor de invulling van de social media kanalen van Theater Rotterdam: TR algemeen, TR Familie, TR Makers, Productiehuis Theater Rotterdam en Theater Rotterdam Jong. 

  • Jij bent veel aanwezig bij repetities van voorstellingen om stories, foto’s en video’s te maken achter de schermen
  • Je maakt video’s voor Instagram stories, Reels en TikTok
  • Je helpt mee met het plaatsen van content op de social media kanalen en schrijft daarbij bijpassende teksten
  • Je bent op de hoogte van wat er op het gebied van social trends en past deze kennis toe
  • Je analyseert resultaten van de social posts en adviseert op basis hiervan het contentteam 

  • Je denkt graag creatief mee met het ontwikkelen van content
  • Je helpt mee met het managen van de social community
  • Je helpt mee met het opzetten en laten groeien van het TR TikTok-account


We vragen

  • Een enthousiaste stagiair die affiniteit heeft met kunst en cultuur

  • Je volgt een opleiding op MBO, HBO of WO niveau 

  • Kennis van social media en trends

  • Kennis van contentcreatie: fotografie en video

  • Een creatieve geest en een zelfstandige werker

  • Je vindt het leuk om ’s avonds voorstellingen te bezoeken

  • Je bent minimaal 5 maanden beschikbaar

De competenties zijn richtlijnen. Heb je andere competenties die jou dé geschikte kandidaat maken? Laat je dan niet tegenhouden om je aan te melden. Overtuig ons waarom jij goed bij ons past en we gaan graag met je aan de slag om de volgende stappen te zetten in je ontwikkeling. We kijken uit naar je aanmelding. 

We bieden

Je krijgt de kans om relevante werkervaring op te doen bij een grote organisatie binnen de cultuursector. We zijn een dynamische plek waar iedere dag iets anders gebeurt en waar je samenwerkt met makers, gezelschappen en andere creatievelingen. Wij bieden gelijke kansen voor iedereen en willen een open organisatie zijn waar mensen zich prettig en veilig voelen en waar je de mogelijkheid krijgt voor eigen inbreng.

Uiteraard heb je de mogelijkheid om voorstellingen te bezoeken en krijg je een stagevergoeding!

Vragen?

  • Voor vragen kun je je richten tot Robin Laurens via robin.laurens@theaterrotterdam.nl 
  • Je sollicitatie ontvangen we graag uiterlijk woensdag 29 juni 2022. In de week daaropvolgend hoor je van ons of je wordt uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek.



Volg ons op Instagram